click2

Monday, September 20, 2010

c.o.b.a.a.n

xde ape yg dpt mengembalikan kenangan yg dulu..biarlah sme tu hny jadi memori dlm hidup aku..aku yg pilih jalan tu..susah mcm ne pon aku harus hadapi..walau sakit yg aku rase x dpt digambarkan dengan kata-kata..mungkin luarannya..aku mcm insan biasa yg lain, yg bergelak tawa, ceria seperti xde pe yg blaku..tp dalam hati ni..hancur lulur...sakitnye hanya tuhan yg tahu..
mcm2 dalam otak aku skrg, bgun pgi jek aku terbayang muke mak..mcm ne keadaan die skrg..aku plak xdpt nk blek jage mak sbb byk sgt kerja yg perlu diselesaikan kat cni..mungkin dh 3 mgu aku ngn mak jge makan pakai die..jd bile skrg aku trase plak..kdg2 aku nk lari di sini..sbb xde pe yg bahagiakan aku kt cni..tp ape yg aku ley wat..slain berdoa pada allah agar bg aku kesabaran dan ketabahan untuk aku lalui semua ni..
terlalu berat dugaan yg aku terima sekrang ini tp aku redha dgan ketentuan ilahi...die bukan lagi untuk aku... die pon dh mulekan hidup baru..aku jek yg masih disini...tp hidup mesti diteruskan..walaupon pahit ke , sakit ke hidup mesti berani terima kenyataan...aku pon dh byk dh wat silap selama ni..mungkin inilah balasan untuk aku...aku dh x nak toleh blakang lagi..tp tu lah kdg2 aku rse diri aku ni kuat , tp kdg2 bile sendiri mulelah aku tangisi nasib diriku ni..ape yg mampu aku wat, bende dh jd..xde pe yg perlu disesali...mungkin de hikmah di sebalik sme ni..xpelah bukan selalunye hidup kite akan ade di atas n bukan slalu kite ni hepy jek..lumrah hidup..kdg2 ske kdg2 duke..cume mungkin skrg aku kene usaha lebih cket...study untuk final exam..settlekan assignment sme..blek jager mak..jgn pk dh bende yg dh lepas..mase dpn msih panjang lagi..that not the end of the world..masih byk lagi tanggungjwb aku yg harus aku wat..aku jus harapkan aku dh wat keputusan yg terbaik untuk diriku...
and tiada siapa lagi yg aku harapkan melainkan tuhan agar memberi aku ketenangan, kesabaran dan ketabahan untuk aku lalui sme ni..insyallah

No comments: